Wybrzydzają, bo mogą. Pokolenie Z rządzi na rynku pracy [wywiad]

Artykuł Gazety Prawnej autorstwa Joanny Śliwińskiej Wywiadu udzielała Anna Leśnikowska-Jaros Pokolenie Z nie przymyka oka na zaległości w wypłatach i inne zachowania, które kiedyś trzeba było znosić, bo pracodawca mówił „mam dziesięciu na twoje miejsce”. Dzisiaj w wielu branżach nie tylko nie ma dziesięciu, lecz nawet jednego potencjalnego następcy. Narzekanie na pokolenie Z – osoby […]

Nic mi się dotychczas nie stało! [WYWIAD]

Wszystko zaczyna się w głowie. Czy faktycznie zdrowie psychiczne, świadomość mentalna mogą mieć bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo w organizacji? Czy zaopiekowani pod względem mentalnym pracownicy mogą mieć wpływ na budowanie i rozwijanie kultury bezpieczeństwa? Wydaje się wręcz oczywiste, że pracownik zestresowany, wypalony zawodowo, doświadczający innych problemów natury psychicznej może podejmować świadomie lub nieświadomie ryzykowne dla […]

skąd wynika brak zaangażowania pracowników?

Na zaangażowanie wśród pracowników wpływa bardzo dużo czynników. Możemy do nich zaliczyć m.in. wysokość wynagrodzenia, warunki pracy, dodatkowe benefity świadczące przez pracowdawce, renomę danej instytucji itp. Wszystkie wymienione motywacje oczywiście mają wpływ na poziom zaangażowania, jak się jendak okazuje nie aż tak znaczący. Najważniejszym elementem wpływającym na zaangażowanie pracowników jest bowiem… przełożony! Każdego roku instytut […]

CO TO JEST INTELIGENCJA EMOCJONALNA? 

Ostatnimi czasy wiele się mówi (a także słyszy) o tym jak ważne są emocje, kontakt z nimi oraz poprawne odczytywanie sygnałów, które przekazują. Określenie inteligencja emocjonalna staje się bardzo popularne również w kontekście organizacji. Zgodnie z definicją przedstawioną przed Daniela Golemana jako inteligencję emocjonalną rozumie się zdolność do rozpoznawania własnych uczuć ale również uczuć innych ludzi; umiejętność […]

Feedback: Jak często mówicie pracownikom, że jesteście bądź nie jesteście zadowoleni z ich pracy? 

Czasami dawanie feedbacku, zwłaszcza tego korygującego, nie jest łatwym zadaniem. Niemniej jednak nie należy tej czynności odkładać. Bardzo ważne jest, aby feedbacku udzielać na bieżąco. Przywołując bowiem zdarzenie mające miejsce np. kilka tygodni wcześniej możemy spodziewać się, że pracownik lub przełożony, któremu udzielamy feedbacku, może już nawet o danej sytuacji nie pamiętać lub przez ten […]

Komunikacja między poszczególnymi działami w firmie

Sprawna komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami w firmie jest bardzo ważna w kontekście funkcjonowania całej organizacji. Im lepszy kontakt zbudują między sobą pracownicy różnych oddziałów, tym większej skuteczności i efektywności możemy się spodziewać. Dlatego też jendnym z zadań managera powinno być dbanie o to, aby między poszczególnymi członkami zespołu panowały odpowiednie relacje.  Poniżej przedstawię kilka sposobów […]

Ambasador Mental Health w firmie 

Złe samopoczucie może zaważyć na wielu sferach życia, nie tylko prywatnego, ale i zawodowego. Tezę tę potwierdzają badania przeprowadzone w 2021 roku w ramach kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”. Prawie 90% ankietowanych odpowiedziało bowiem, że zdrowie psychiczne ma wpływ na ich nieobecność w pracy. Co więcej, ponad 88% badanych było zdania, iż firma powinna pomagać pracownikom […]

TRUDNI WSPÓŁPRACOWNICY CZ. 3

Trudni współpracownicy – typy (ciąg dalszy) Ofiara Znana powszednie postać, która zawsze ma najgorzej. Ma najwięcej pracy, najtrudniejsze zadania, najgorsze biurko i najcięższą drogę pracy. Jeśli zostaje dłużej – koniecznie wszyscy muszą o tym wiedzieć i widzieć zmęczenie następnego dni. Narzeka, wzdycha, niby przypadkiem opowiada o tym jak ma ciężko. Często się obraża i unosi […]

TRUDNI WSPÓŁPRACOWNICY CZ. 2

Trudni współpracownicy – typy Pesymista – Krytyk Zapewne każdy spotkał się z nim kiedyś na swej zawodowej drodze. Pesymista – Krytyk gasi nawet największy entuzjazm zespołu. Podważa pomysły, krytykuje działania, dokładnie punktuje każde niedociągnięcie. Nawet w udanych projektach widzi same wady. Dla niego każde zadanie jest pełne ryzyka, nic się nie da, na wszystko potrzebuje więcej […]

TRUDNI WSPÓŁPRACOWNICY CZ. 1

Co właściwie oznacza „Ja”? Na świecie jest blisko osiem miliardów ludzi. Oznacza to, że jest dokładnie tyle postaci mogących wypowiedzieć się „Ja”. Ale czym jest w ogóle to „Ja”? Najogólniej mówiąc to świadomość własnej osoby – jakie przypisuje się sobie cechy i dyspozycje, a także jakie ma się przekonania o sobie. “Ja” jest swoistą mapą, która […]